سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

برگزاری دوره مدیریت تغذیه در قفس های دریایی دراداره کل شیلات مازندران بابلسر

تاریخ: 13:13:47 1396/05/02 بازدید: 389
برگزاری دوره مدیریت تغذیه در قفس های دریایی دراداره کل شیلات مازندران بابلسر


دکتر رستمی مدیر کل شیلات مازندران گفت: با توجه به محدودیت منابع آبهای شیرین، افزایش جمعیت ،  تامین پروتئین مورد نیازبرای افراد جامعه و استفاده از آبهای غیر متعارف از جمله آب دریا پرورش ماهی در قفس به عنوان یک پتانسیل عظیم درتولید ماهی در جهان مورد توجه می باشد.  در همین راستا شیلات استان مازندران جهت تحقق اهداف سازمانی و به عنوان استان پیشرو ، پرورش ماهی در قفس را دردستور کار قرار داده به طوری که در سال 95-96 تعداد 49 حلقه قفس را در دریا جهت تولید نصب و راه اندازی نموده است.

           وی همچنین پرورش و تولید ماهی در قفس های دریایی را یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی واولویت های کاری شیلات استان وکشور دانست وافزود:با توجه به نوپا بودن  تولید ماهی درقفس های دریایی ، توسعه همه جانبه  این صنعت ،حمایت همه دستگاه ها وسازمانها راطلب می کند. یکی از راه های تحقق این مهم توجه به امر آموزش بهره برداران و تولید کنندگان می باشد. در این راستا یکی از موارد مهمی که دغدغه پرورش دهندگان می باشد تغذیه ماهی در قفس های دریایی است که با توجه به مدیریت صحیح می توان به یک تولید پایدار ، با توجیه اقتصادی بالا دست یافت. این مهم در قبال آموزش های مستمر با حضور اساتید مجرب عملی خواهد شد.

از این رو شیلات مازندران با توجه به اهمیت موضوع اقدام به برگزاری دوره آموزشی مدیریت تغذیه ماهی در قفس های دریایی را برای پرورش دهندگان ،تولید کنندگان و کارشناسان مرتبط در این امر برنامه ریزی نمود .  دکتر رستمی مدیر کل شیلات مازندران در خصوص اهمیت و ضرورت پرورش ماهی در قفس ، آموزش را عامل مهم ارتقاء دانش فنی آبزی پروران خصوصا پرورش دهندگان ماهی در قفس دانستند . این دوره که با حضوروتدرس  آقای دکتر فرهنگی  استاد تغذیه از دانشگاه تهران،وآقای مهندس ایزدی کارشناس ارشد شیلات در امر قفسهای در یایی همراه بود با مشارکت شرکت اکوا لاین  در سالن جلسات اداره کل شیلات استان مازندران برگزار گردید گه تعداد66نفراز پرورش دهندگان و کارشناسان مرتبط با این  فعالیت حضور داشتند.

در این دوره موضوعاتی شامل جانمایی واستقرار قفس در دریا،انواع قفسها،نیروهای وارده وسایر موارد مرتبط بر قفس وهمچنین نقش غذا در پرورش آبزیان ، عوامل موثر در رشد آبزیان (عوامل محیطی،تغذیه ای و داخلی)، روش تخمین توده زنده ماهی ، تعیین شاخص رشد(ضریب رشد)، روش محاسبه غذای مورد نیاز و نکات ضروری و قابل  توجه در رابطه با غذادهی و تغذیه  ماهی در قفس های دریایی برای فراگیران ارائه گردید.

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار