سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 28 اردیبهشت 1403

برگزاری دوره آموزشی پلاک گذاری(نصب میکروچیپ) در ماهیان خاویاری پرورشی

تاریخ: 11:24:09 1396/09/01 بازدید: 442
برگزاری دوره آموزشی پلاک گذاری(نصب میکروچیپ) در ماهیان خاویاری پرورشی

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، سیدولی ا... صالحی میر رﺋیس گروه ترویج و آموزش آبزیان شیلات مازندران گفت : ماهیان خاویاری از باارزشترین  ماهیان در دنیای آبزیان می باشند که از میلیونها سال قبل توانستند با سازگاری نسل خود را حفظ نمایند. اما امروزه ذخایر این ماهیان در حال کاهش می باشد. صالحی در ادامه افزود: یکی از سیاستهای شیلاتی ایران توسعه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در کشور می باشد و با برنامه ریزی انجام شده انتظار میرود در سالهای آتی شاهد تولید گوشت و خاویار باشیم تا بتوانیم برند خاویار ایران را در جهان حفظ نماییم. لذا به این منظور برای توسعه پایدار این صنعت و رصد ماهیان و نهایتا صادرات گوشت و خاویار باید این ماهیان دارای شناسنامه باشند و یکی از روشهای علمی جهت تحقق این امر پلاک گذاری یا همان نصب میکرو چیپ برروی این ماهیان می باشد که این کد نصب شده باید به سایتس نیز اعلام گردد تا درصادرات آن با مشکل مواجه نباشیم.

در همین راستا دوره  پلاک گذاری و نصب میکروچیپ در ماهیان خاویاری موجوددرمراک  پرورش توسط آقای دکتر شکوری مدیرکل منابع آبهای شیرین امروز با حضور اکثر پرورش دهندگان و تولیدکنندگان ماهیان خاویاری استان در سالن جلسات اداره کل شیلات مازندران برگزار گردید.

. ...... در این دوره مساﺋل و موارد مرتبط با پلاک گذاری در ماهیان خاویاری از جمله انواع نشانه گذاری یاتگها، و نحوه نصب میکرو چیپ ، قوانین صادرات خاویار و گوشت آن ، کد گذاری و اعلام کدهای نصب شده به سایتس ، نحوه تکمیل فرم ها که به زبان لاتین می باشد( تاریخ ذخیره سازی بچه ماهی ، نام مرکز تامین کننده ، تعداد ماهی، وزن ماهی، میزان تولید خاویار ،.... ) و این فرم ها تازمان تولید خاویار هر ساله ادامه دارد. واین فرمها در سالهای آتی بصورت دیجیتالی خواهد بود. نوع تگ گذاری و طول عمر آن در بدن ماهی حاﺋز اهمیت می باشد.
در این دوره تعداد 35 نفر از پرورش دهندگان ماهیان خاویاری استان حضور داشتند. در پایان به شرکت کنندگان گواهی دوره اهدا گردید
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار