سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 10 فروردین 1403

افتتاح پروژه شیلاتی 100 تنی پرورش ماهی قزل آلادرمنطقه لفورشهرستان سوادکوه شمالی

تاریخ: 07:34:26 1397/06/10 بازدید: 1054
 افتتاح پروژه شیلاتی 100 تنی پرورش ماهی قزل آلادرمنطقه لفورشهرستان سوادکوه شمالی

  به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ،این پروژه باحضور احمدحسین زادگان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران  ،ولی اله محمدزاده مدیرکل شیلات ،انصارالحسینی فرماندارشهرستان سوادکوه وبرخی ازمدیران ادارات مرتبط افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت.حسین زادگان معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استاندار ،اجرای طرحهای شیلاتی راعلاوه بر تامین پروتیین سالم ومورد نیازجامعه واشتغال ،عامل مهمی درتوسعه صنعت گردشگری و توریسم منطقه برشمرد وافزود:  در بحث گردشگری ، دولت تدبیر و امید با ارائه تسهیلات به متقاضیان بستر خوبی را برای اشتغال زایی فراهم کرده است . وی درپایان تصریح کرد: در استان مازندران در هفته دولت 545 طرح با هزینه ایی بالغ بر 4 هزار و 192 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

گردش مالی آبزی پروری مازندران 600 میلیارد تومان اعلام شد

محممدزاده مدیر کل شیلات مازندران بااشاره به گردش مالی بیش از 600 میلیارد تومانی آبزی پروری دراستان پیش بینی کرد که این رقم افزایش پیدا کند.
مدیرکل شیلات این مطلب رادر مراسم بهره برداری از یک طرح پرورش ماهی سردآبی در روستای دهکلان سوادکوه شمالی به مناسبت هفته دولت اعلام و سهم مازندران را در آبزیان پروری کشور 18 درصد و جایگاه آن را اول بیان کرد.
وی تعداد مراکز آبزی پروری استان را سه هزار و 400 واحد برآورد کرد و گفت که سال گذشته 75 هزار تن انواع آبزی همچون ماهی سردآبی، گرم آبی و خاویار در مازندران تولید شد.
محمدزاده پیش بینی کرد که میزان تولید آبزی استان در سال جاری به 80 هزار تن برسد.
وی گفت که هم اکنون بیش از 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه آبزی پروری در مازندران فعالیت دارند.
مدیرکل شیلات مازندران یکی از برنامه های شیلات استان را افزایش تولید ماهیان سردآبی از جمله قزل آلا اعلام کرد و افزود: پارسال 15 هزار تن ماهی قزل آلا در استان تولید شد که مقام دوم کشور را کسب کردیم و امسال هم پیش بینی می کنیم میزان تولید به 18 هزار تن برسد.
وی به کارگیری فناوری های نوین در آبزی پروری را هم از برنامه های شیلات مازندران اعلام کرد و گفت پرورش ماهی در قفس دریایی یکی از برنامه های در دست اجراست که از پنج سال پیش آغاز شد.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه تولید پرورش ماهی در قفس صادرات محور است، افزود: طی پنج ماهه امسال 9 میلیون دلار آبزی به کشورهای عراق ، روسیه و افغانستان و خاویار به کشورهای اروپایی صادر شد.
وی از افزایش صد در صدی ارزش صادرات آبزی استان در این مدت نسبت به سال گذشته خبر داد.
دکترمهدی عباس زاده رﺋیس اداره شیلات سوادکوه هم بااشاره به ظرفیتهای مناسب شیلاتی درمنطقه ،طرح مرکز پرورش نیمه متراکم ماهی قزل آلا درروستای دهکلان  با فضایی به مساحت 350 متر مربع ، 6 استخر هشت وجهی و هزینه ای بالغ بر 680 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
میزان دبی مصرف آب در این طرح 5 لیتر در ثانیه با سیستم برگشت آب است و همچنین میزان اشتغالزایی این طرح 4 نفر اعلام شد
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار