سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

  54 شرکت تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران صید خود را از دریای خزر آغاز کردند

تاریخ: 15:41:24 1397/07/15 بازدید: 754
  54 شرکت تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران صید خود را از دریای خزر آغاز کردند

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران آﺋین رسمی افتتاح صید و بهره برداری ماهیان استخوانی دریای خزر،امروز با حضور مسئولین استانی و ملی در محل شرکت تعاونی پره ماهیگیران شهید کارگر در سواحل شهر تاریخی فرح آباد شهرستان ساری برگزار شد.
در این مراسم ولی اله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران گفت: حدود 4000 نفر صیاد از 54 شرکت تعاونی پره در سراسر استان صید خود را از دریا آغاز نمودند. وی ضمن اشاره به صید 10 هزار تن ماهی در سال گذشته در دریای خزر سهم استان مازندران را بیش از 40 درصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته صیادان مازندرانی از محل صید ماهی حدود 100 میلیارد تومان درآمد داشتند که نسبت به سایر استانها بیشتر بوده است. وی افزایش صید ماهی سال قبل استان مازندران را نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته را مرهون بازسازی ذخایر آبزیان ماهیان دریا با مشارکت جامعه صیادی دانست و افزود: علاوه بر مشارکت صیادان در تکثیر طبیعی همچنین حفاظت از ذخایر آبزیان با همکاری و مشارکت جامعه صیادی در  دستور کار قرار دارد. مهندس محمدزاده بر پیگیری مهمترین مطالبات جامعه صیادی(کاهش نرخ بیمه از 27 به 17 درصد، تعدیل و ساماندهی و سازماندهی صیادان، تصویب سخت و زیان آور بودن شغل صید و صیادی) باهمکاری شیلات و اتحادیه پره مورد تاکید قرار داد. وی در ادامه از جامعه صیادی خواست جهت تجهیز و به روزرسانی ادوات صیادی خود از محل تسهیلات کم بهره دولتی اقدام نمایند.
دکترکاکولکی معاون صیدوبنادرماهیگیری شیلات ایران درمراسم افتتاحیه گفت:

 یکی  از بخش‌هایی که در تولید و اقتصاد این کشور نقش بسیار موثری دارد بخش صید و صیادی و دریا است  که امروزپانزدهم مهر ماه ۱۳۹۷ فصل جدیدی را از صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در شمال آغاز کردیم  که قریب به صد و بیست و یک شرکت تعاونی پره با چیزی حدود ۱۰ هزار صیادصیدراآغازنمودند , صید ماهیان استخوانی در استان مازندران سال گذشته نسبت به سال ماقبل خودش 14 درصد افزایش داشت چرا که جامعه صیادی خودش پای کار آمده و در تکثیر طبیعی نقش موثری داشته ، عزیزان صیاد پا به عرصه کار گذاشتن در این منطقه و خودشان از این رودخانه ها محافظت می‌کنند و سال گذشته قریب به ۱۱ میلیون بچه ماهی راما از این منطقه رها سازی کردیم وما از این موضوع بسیار حمایت می‌کنیم  علیرغم اینکه تعداد پره کشی درسال گذشته  کمتر بوده میزان صید ماهی دراستان نسبت به سال ماقبل آن رشدداشته است.

سید محمد رضوی رﺋیس هیات مدیره اتحادیه ماهیگیران استان ضمن تاکیدبراینکه آلودگی های زیست محیطی دریا توسط کشورهای مجاور دریای خزر، شرایط بد آب و هوایی و کاهش نزولات آسمانی ونیزصیادان غیرمجاز ، دلیل کاهش ذخایر دریای خزر و صید است. مهمترین مطالبات جامعه صیادی را کاهش حق نرخ بیمه صیادان، ارائه تسهیلات بانکی کم بهره و بلاعوض، نوسازی ادوات و تجهیزات صیادی، مساعدت جهت دریافت سند مالکیت جایگاه، دو منظوره نمودن جایگاه اعلام کرد. 
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار