سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 10 فروردین 1403

 استاندارمازندران امروز درآﺋین رهاسازی بچه ماهی سفید به رودخانه های استان درساری تاکید کرد: به  سرمایه گذاری بخش خصوصی در تکثیر مصنوعی انواع بچه ماهی و پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و بویژه ماهیان خاویاری در استان باید توجه جدی شود.

تاریخ: 14:25:35 1398/03/09 بازدید: 511
   استاندارمازندران امروز درآﺋین رهاسازی بچه ماهی سفید به رودخانه های استان درساری تاکید کرد:   به  سرمایه گذاری بخش خصوصی در تکثیر مصنوعی انواع بچه ماهی و پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و بویژه ماهیان خاویاری در استان باید توجه جدی شود.
به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران وی بااعلام اینکه  وضعیت رودخانه های استان به لحاظ زیست محیطی خوب نیست و ورود پساب های صنعتی، کشاورزی و شهری وضعیت را هر سال بدتر می کند افزود: درزمینه جمع آوری فاضلاب های شهری در استان طی سال های اخیر گامی برای کم کردن مشکل زیست محیطی رودخانه ها برداشته شده است باید  برای دیگر آلاینده های رودخانه ها هم فکر اساسی کرد و لازم است تک تک مازندرانی ها در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران پرورش ماهی و صید و صیادی را از ظرفیت های مهم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان برشمرد و گفت : متاسفانه همچنان در استفاده از ظرفیت های بالقوه صید و صیادی و پرورش انواع ماهیان عقب هست این که فقط کمتر از ۲۰ درصد ماهیان استخوانی دریای مازندران به روش تکثیر طبیعی به مرحله برداشت برسند ، نگران کننده است.

حسین زادگان خواستار توجه جدی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تکثیر مصنوعی انواع بچه ماهی و پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و بویژه ماهیان خاویاری در استان شد و گفت: مجموعه تکثیر مصنوعی ۱۵۰ هکتاری شهید رجایی ساری باید مورد توجه جدی شیلات ایران قرار بگیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر از این ظرفیت کمترین استفاده می شود، افزود : سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده گرفتن این مجموعه هستند و شیلات باید در این بخش برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

استاندار مازندران از توجه ویژه در جدول بودجه استانی سال جاری به پرورش و صید ماهیان خبر داد و گفت: باید وضعیت سواحل دریای خزر را در استان برای پرورش ماهیان خاویاری ساماندهی کنیم.

حسین زادگان دست اندازی به سواحل دریای خزر را بی رحمانه توصیف کرد و افزود : یکی از برنامه های اساسی توسعه ای استان مازندران توجه به شیلات است و دراین زمینه هم باید تلاش کنیم تا صید و صیادی و پرورش ماهی را در استان به سمت صنعتی شدن توسعه بدهیم
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار