سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

مهندس مختارآخوندی مدیرکل دفترامورصید وصیادی شیلات ایران درجویبار اعلام کرد:  مدیر کل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران میزان صید ماهی در سال ۸۶ را بیش از ۲۴ هزار تن بیان کرد و گفت: این میزان به ۱۱ هزار تن کاهش یافته است

تاریخ: 14:03:03 1398/07/20 بازدید: 971
 مهندس مختارآخوندی مدیرکل دفترامورصید وصیادی شیلات ایران درجویبار اعلام کرد:  مدیر کل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران میزان صید ماهی در سال ۸۶ را بیش از ۲۴ هزار تن بیان کرد و گفت: این میزان به ۱۱ هزار تن کاهش یافته است
به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، مختار آخوندی پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز فصل بهره برداری ماهیان استخوانی و شرکت تعاونی صیادی و گردشگری شهید کلاهدوز جویبار اظهار داشت: به دلیل افزایش آلاینده های سموم کشاورزی، فاضلاب صنعتی و نفتی و صید های غیر مجاز میزان صید در سالهای اخیر به  ۱۱ هزار تن کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه تامین مولد و تکثیر مصنوعی در سال ۹۷ موجب افزایش تولید ماهیان شده است، اظهار داشت؛ ۷۶درصد صید در مازندران افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به سمت تک گونه ای شدن صید دردریای خزر قرار داریم، افزود؛ باید تلاش کنیم تنوع گونه ای را در دریای خزر حفظ کنیم و در همین راستا در سال گذشته ۲۰‌ میلیون تکثیر طبیعی با مشارکت صیادان انجام شده است.

آخوندی خاطرنشان کرد: سال ۹۷ صید ماهیان استخوانی افزایش داشته و ۱۵ هزارو ۸۰۰ تن میزان صید بوده که حدود ۷۶ درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه هنوز هم شرایط دریای خزر مطلوب نیست، افزود: از ۱۵ گونه اقتصادی ماهیان دریای خزر در سال گذشته این گونه ها به دو گونه سفید و کفال رسیده است که باید با تکثیر طبیعی و مصنوعی تنوع گونه ای را در دریای خزر حفظ کنیم.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران بیان کرد: باید همکاری و مشارکت صیادان را علاوه بر برداشت ماهی از دریا در کاشت و داشت ماهیان دریای خزرنیز داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۱شرکت تعاونی پره کار صید را درسواحل استان آغاز می کنند ، افزود: در ابتدای انقلاب میزان صید وصیادی و آبزی پروری در کشور ۳۲ هزارتن بوده است که اکنون این رقم۰ ۴درصد رشد داشته و به تولید ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تن رسیده است.

آخوندی تصریح کرد که از این مقدار تولید،۶۱ درصد آن سهم صیداز دریا هاست و ۱۷۰ هزار تن از اقیانوس و آب های بین المللی صید می شود.

وی با بیان اینکه با تلاش ۸۰۰ فروند شناورکار صید در اقیانوس ها و آب های بین الملل انجام می شود، افزود: در حال حاضر جایگاه صید و صیادی کشور در جایگاه ۲۶ در جهان است
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار