سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

بازدید مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران از پروژه پرورش ماهی درقفس شهرستان نوشهر

تاریخ: 19:15:24 1398/10/11 بازدید: 1479
بازدید مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران از پروژه پرورش ماهی درقفس شهرستان نوشهر


به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، مهندس رجبعلی قربانزاده مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، دکتردهدشتی و دکتر حسین پور از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربا همراهی مهندس محمدزاده مدیرکل شیلات و مهندس حسین زاده معاون برنامه ریزی شیلات مازندران از مزرعه پرورش ماهی درقفس سید هاشم حسینی درشهرستان نوشهر بازدید کردند.

قربانزاده مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان شیلات ایران حفاظت و بازسازی از ذخایر دریای خزر می‌باشد و استان مازندران نیز یکی از استانهای پیشرو درزمینه پرورش ماهی گرمابی و پرورش ماهی درقفس‌های دریایی است .

 قربانزاده افزود: امیدواریم با کمک و حمایت از سرمایه گذاران این بخش با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره از محل تبصره 18 صندوق توسعه ملی به اهداف پیش بینی شده در زمینه تولید و پرورش ماهی درقفس‌های دریایی دست پیداکنیم .

محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران نیز دراین بازدید پرورش ماهی درقفس‌های دریایی را یکی از روش‌های نوین و مناسب دانست که مورد استفاده آبزی پروران قرارمی گیرد ودر دنیا نیز با استقبال خوبی همراه بوده است بطوریکه براساس آخرین آمار، تولید ماهی درقفس درجهان از مرز 4 میلیون تن عبورکرد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: سواحل مازندران بدلیل جنس بستر دریا و شیب مناسب نسبت به دو استان همجوار از شرایط بهتری برای استقرار قفس‌های دریایی برخورداراست.

محمدزاده درادامه تصریح کرد: بومی سازی و استانداردسازی قفس‌های دریایی متناسب با شرایط جوی دریا، تقویت همگرایی و هماهنگی کافی بین دستگاههای ذی مدخل مانند( شیلات، محیط زیست، دامپزشکی، آب منطقه ای، منابع طبیعی ، دریانوردی ) و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مجموعه متقاضیان این بخش از ضروریاتی است که باید به این نکات توجه ویژه ای گردد.
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار