سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 10 فروردین 1403

دردهه فجر صورت گرفت : مراسم کلنگ زنی پروژه پرورش ماهی خاویاری درشهرستان فریدونکنار

تاریخ: 13:25:30 1398/11/16 بازدید: 848
دردهه فجر صورت گرفت : مراسم کلنگ زنی پروژه پرورش ماهی خاویاری درشهرستان فریدونکنار

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، به مناسبت دهه فجر مراسم کلنگ زنی پروژه پرورش ماهی خاویاری آقای نورعلی جعفری با حضور مهندس خیریانپور معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع ، دکتر گلچوب مدیر کل دفتر هماهنگی اموراقتصادی ، دکتر بخشی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران ، فرماندار، بخشدار و مسئولین استانی و شهرستانی صبح امروز درروستای نوایی محله شهرستان فریدونکنار برگزار گردید.

درابتدای مراسم مهندس عسکری منعمی معاون آبزی پروری شیلات مازندران درخصوص مشخصات  این پروژه گفت : این مزرعه با ظرفیت 7 تن گوشت  و 250 کیلوگرم خاویار درزمینی به مساحت 750 متر مربع با اعتبار استانی  1 میلیاردو هشتصد میلیون تومان درقالب تسهیلات بانکی کلنگ زنی گردید.

منعمی با بیان این مطلب که مازندران رتبه اول را درتولید گوشت ، خاویار و صادرات ماهیان خاویاری درکشور به خود اختصاص داده است افزود : تا پایان سال 97 صادرات محصولات شیلاتی  7200 تن بوده که درحال حاضر درمدت 10 ماهه سالجاری روند رو به رشد 7500 تن  را شاهد هستیم و ارزش اقتصادی صادرات محصولات نیز بالغ بر 25 میلیون دلار می‌باشد .

درادامه مهندس خیریانپورمعاون هماهنگی و اموراقتصادی استانداری مازندران،  یکی از ظرفیت‌ها و توانمندیهای استان مازندران را ظرفیت محصولات شیلاتی به ویژه ماهیان خاویاری دانست و تصریح کرد : با راه اندازی پایانه صادراتی شیلاتی که بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تولیدکنندگان این بخش دغدغه بازار، فروش و صادرات را نخواهند داشت.

امیدواریم  احداث چنین پروژه هایی هم به عنوان یک الگو و با توسعه آن به عنوان اقدام عملی بتواند درحلقه تولید و صادرات محصولات شیلاتی کمک کننده و اثرگذار باشد .

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار