سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 1 خرداد 1403

بازدید میدانی مدیرکل شیلات مازندران از مزارع پرورش ماهی در قفس شهرستان نوشهر

تاریخ: 21:59:38 1399/11/14 بازدید: 805
بازدید میدانی مدیرکل شیلات مازندران از مزارع پرورش ماهی در قفس شهرستان نوشهر

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران حسن اسحاقی صبح امروز در فرمانداری شهرستان نوشهر با یزدانی فرماندار این شهرستان دیدار کرد . در این دیدار مدیرکل شیلات استان ضمن اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی استان ، مازندران را مرکز و ثقل تولید آبزیان پرورشی بویژه گرمابی برشمرد و گفت : شهرستان جویبار در تولید ماهیان استراتژیک خاویاری پرورشی ، شرق استان به عنوان قطب پرورش ماهیان گرم آبی و غرب استان قطب و کانون پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است که با تلاش و همت آبزی پروران ما در دو بخش ماهیان گرم آبی وسردآبی مقام دوم و در پرورش ماهیان خاویاری مقام اول و برتر کشور را داریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک طرح توسعه پرورش میگو در اراضی شرق استان در منطقه بهشهر اجرایی خواهد شد افزود : منطقه غرب استان به دلیل شرایط مناسب هم در دریا هم در اراضی بالادست (رودخانه‌های پرآب) ظرفیت توسعه فعالیت‌های شیلاتی را دارد، در داخل دریا هم محل مناسبی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس ( که از پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی ) فراهم است و شیلات استان از فعالیت پرورش دهندگان و سرمایه گذاران در قفس‌های دریایی حمایت خواهد کرد.اسحاقی ضمن تاکید بر ابطال مجوزهای پروژه‌های راکد افزود ، تولید ماهی در قفس‌های دریایی در سطح استان حدود ۵۰۰ تن می‌باشد و در برنامه جهش تولید ، ما افزایش ۲۰۰ تنی را پیش بینی نمودیم که امیدواریم در خرداد سال آینده به این میزان تولید دست یابیم.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه به فعالیت ۲۸ مزرعه پرورش ماهی در قفس شهرستان نوشهراشاره کردو تصریح کرد: شهرستان نوشهر کانون اجرای طرح پرورش ماهی در قفس استان است و با توجه به ظرفیت خوب و نیز استقبال سرمایه گذران توسعه آبزی پروری شهرستان نوشهر را پیگیر هستیم . در این دیدار مدیرکل شیلات استان از حمایت‌های بیدریغ فرماندار شهرستان نوشهر تقدیر و تشکر کرد.

اسحاقی در پایان حضور در این شهرستان به اتفاق رئیس اداره شیلات شهرستان نوشهروچالوس از پرورش ماهی در قفسهای مستقر در دریا بازدید نمودند.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار