سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 10 فروردین 1403

مدیرکل شیلات مازندران: غرفه شیلات در نمایشگاه جهاد دانشگاهی عالی و نتیجه بخش بود

تاریخ: 18:57:18 1400/10/23 بازدید: 495
مدیرکل شیلات مازندران: غرفه شیلات در نمایشگاه جهاد دانشگاهی عالی و نتیجه بخش بود

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، پس از آنکه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که به منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی‌های این نهاد برپا شد، حسن اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران، در این نمایشگاه حاضر و از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

وی اظهار کرد: سیستم جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های آن همراه با نظریه علمی و عملیاتی است و اقداماتی خوبی به صورت مشترک از سوی جهاد دانشگاهی مازندران و اداره کل شیلات مازندران بر روی پروژه جلبک، پرورش ماهیان گرم آبی، سردآبی، ماهیان خاویاری صورت گرفته است.

اسحاقی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که شیلات مازندران همزمان با جهاد دانشگاهی انجام داد، تغذیه گونه‌های خاویاری و بچه ماهیان خاویاری در مراکز تکثیر و بازسازی در دو مرکز شهید رجایی ساری و شهید باهنر کلاردشت با استفاده از جلبک بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران، تصریح کرد: این پروژه از نظر میدانی و عملیاتی بسیار خوب و حائز اهمیت است به گونه‌ای که باعث شد هزینه‌های تولید و تکثیر در ماهیان خاویاری خصوصا ماهیان استخوانی کمتر شود.

اسحاقی درباره ارزیابی خود از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی کشور، گفت: بازدیدی که از غرفه جهاددانشگاهی در مورد پروژه شیلاتی به عمل آمد، بسیار عالی و نتیجه بخش بود که خوشبختانه یکی از آن‌ها پروژه قفس در جنوب کشور و گونه سی بس و سیبری بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پروژه قفس در جنوب به مولدین سی بس و سیبری رسیدند و توانستند این مولدین را در وزن و مدت‌های مختلف تکثیر کنند که گونه‌های یک و پنج ماه پس از تکثیر در وزن‌های مختلف نیز مشاهده شد.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: امیدواریم این پروژه‌ها و چنین دستاورد هایی ادامه دار باشد تا بتوان از ورود بچه ماهی‌های وارداتی مانند تخم چشم زده قزل آلا و بچه ماهیان خاویاری و سی بس و سیبری جلوگیری به عمل آید و خودمان به آن مولد و تکثیر مورد نیاز برسیم و علاوه بر آن از خروج ارز هم جلوگیری کنیم.

اسحاقی افزود: پروژه هایی که همزمان علمی و عملیاتی می‌شود، حاصل علم و تجربه‌ است و می‌تواند در ادامه روند برای تولید کنندگان و پرورش دهندگان مثمرثمر باشد.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار