سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

تشریح فعالیت‌های ۱۰ ماهه صید و صیادی و صادرات محصولات شیلاتی

تاریخ: 18:30:56 1400/11/06 بازدید: 565
تشریح فعالیت‌های ۱۰ ماهه صید و صیادی و صادرات محصولات شیلاتی

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، حسن اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران امروز درباره وضعیت صید ماهیان استخوانی در دریای خزر اظهار کرد: صید ماهی‌های استخوانی از ابتدای فصل صید تا پایان دی ماه امسال ۹۰۱ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش صید داشتیم.
وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده، افزود: سرانه صید هر تعاونی پره بالغ بر ۱۸ تن بود که ۲۴ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: از ماهی‌های صید شده ۳۹ درصد از گونه کفال، ۳۶ درصد از گونه سفید و مابقی از گونه کپور بوده است.
این مسئول با بیان این مطلب که بیش از ۴۰ فروند شناور کیلگاگیر دردریای مازندران فعال هستند در ارتباط با صید ماهیان کیلکا از ابتدای امسال تصریح کرد: بالغ بر ۱۰هزار تن صید داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته و همچنین ارزش اقتصادی این گونه از ماهی‌ها ۱۴ درصد افزایش داریم.

اسحاقی با اشاره به افزایش ۲۳درصدی صادرات محصولات خاویار پرورشی، گفت: در زمینه صادرات ماهی پرورشی و ماهیان گرم‌آبی باتوجه به بسته بودن مرز کشور عراق، که مرز اصلی و هدف صادرات محصولات شیلاتی بود بالغ بر ۶۵درصد کاهش صادرات داشته است.
وی ادامه داد: در ارتباط با صادرات ماهی‌های سردآبی و منجمد باتوجه به پیدا شدن بازار جدید صادراتی، ۲۶۵ درصد افزایش صادرات را داشتیم.
مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه صادرات خوراک آبزیان ۱۲درصد افزایش داشته است، گفت: ماهی‌های گرم‌آبی درحال انجام صادرات به کشور آذربایجان هستیم که امیدواریم به مرز صادرات خوب ادوار گذشته برسیم.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار