سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 29 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران از آغاز رهاسازی حدود ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپوردریایی دررودخانه‌های شیلاتی استان خبرداد

تاریخ: 11:36:08 1401/05/13 بازدید: 440
مدیرکل شیلات مازندران از آغاز رهاسازی حدود ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپوردریایی دررودخانه‌های شیلاتی استان خبرداد

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، صبح امروز پنجشنبه ۱۳ مردادماه مراسم افتتاحیه و رهاسازی بچه ماهیان کپور دریایی تکثیر شده در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری باحضور قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران،سرپرست معاونت آبزی پروری ، رئیس اداره شیلات شهرستان ساری و میاندرود، رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان، مدیران عامل تشکل‌های صیادی پره استان در محل این مرکز برگزارشد.

مدیرکل شیلات مازندران دراین مراسم تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی را یکی از ماموریت‌های مهم شیلات برشمرد که در تامین بخشی از پروتئین جامعه ، اشتغال و درآمد زایی نقش مهمی دارد.

 وی درادامه مرکز فوق را ازلحاظ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های و تجهیزات و سالن‌های تکثیر و استخرهای نگهداری بچه ماهیان یکی از مراکز مهم و استراتژیک کشور دانست که در تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان خاویاری ، سفید و همچنین کپور دریایی نقش تعیین کننده در توسعه پایدار صید وصیادی وارد.

مدیرکل شیلات مازندران بااشاره به اینکه درسال جاری با همت وتلاش نیروهای متخصص و سخت کوش این مرکز هزاران قطعه بچه ماهی خاویاری و میلیونها قطعه بچه ماهی سفید دریایی تاکنون دررودخانه‌های شیلاتی تکثیر و رهاسازی شده است افزود: درسال جاری دراین مرکز بیش از ۱۵ میلیون قطعه لارو کپوردریایی تولید شده که پیش بینی‌ها حاکی از رهاسازی حدود ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپور دریایی است که ازامروز دررودخانه‌های شیلاتی استان رهاسازی می‌شوند.
کریم زاده درپایان از نقش و مشارکت تشکل‌های صیادی استان در امربازسازی تشکرکردو تصریح نمود: همانطوریکه اتحادیه و تشکل‌های صیادی استان مازندران در تامین  ماهیان مولد و نیز تامین  ۲۲ دستگاه نیسان و دودستگاه خاور به منظور حمل ونقل بچه ماهیان به رودخانه‌ها مشارکت فعال داشتند در طرح رهاسازی امروز هم با همین امکانات درکاهش هزینه‌های دولت به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال کمک یار شیلات استان بوده‌اند. درپایان مراسم امروز صید بچه ماهیان کپوردریایی و انتقال آنها به رودخانه‌های شیلاتی با مجوز ودستور مدیرکل شیلات استان مازندران آغازشد.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار