سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 1 خرداد 1403

مدیرکل شیلات مازندران در بازدید از پرورش ماهی درآببندان روستای فوتم شهرستان جویبار اعلام کرد حدود ۱۲ درصد آبزیان پرورشی در استان مازندران در بخش آببندانها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

تاریخ: 17:40:46 1401/10/17 بازدید: 269
مدیرکل شیلات مازندران در بازدید از پرورش ماهی درآببندان روستای فوتم شهرستان جویبار اعلام کرد حدود ۱۲ درصد آبزیان پرورشی در استان مازندران در بخش آببندانها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران صبح امروز به اتفاق ساداتی سرپرست اداره شیلات شهرستان جویبار از پرورش ماهی در آببندان روستای فوتم در شهرستان جویبار بازدیدمیدانی داشته و با پرورش دهندگان ماهی دراین آببندان در خصوص مسائل و مشکلات آنها تبادل نظر نمودند.

دراین بازدید ساداتی سرپرست اداره شیلات این شهرستان در خصوص ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی این شهرستان توضیحاتی راارائه دادند و پس از بیان خواسته‌ها از سوی پرورش دهندگان ماهی دراین آببندان ، مدیرکل شیلات مازندران راهنمایی و دستورات لازم را صادر کردند،

قاسم کریم زاده پس از بازدید درخصوص ظرفیت‌های شیلات مازندران در تولید آبزیان پرورشی در آببندانها گفت:

در استان مازندران حدود۳۷۰۰ واحد آبزی پروری با جمعیت حدود۷۶۵۰ نفروجود دارد که باتولید سالیانه بیش از ۱۰۴ هزار تن انواع ماهیان پرورشی به ارزش اقتصادی ۴۵۰۰ الی ۵۰۰۰ میلیارد تومان جایگاه اول رادرتولید آبزیان پرورشی در کشور دارد.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه پرورش ماهی در آببندانها را همراه با بهره برداری کشاورزی از آن ، ظرفیت مهم اقتصادی برای فعالیت‌های شیلاتی برشمرد و افزود:

دراستان مازندران ۵۴۰ قطعه آببندان با مساحت حدود ۱۲ هزار هکتار در امر پرورش ماهیان گرم آبی فعالیت دارند که سالیانه حدود۴۶ هزار تن انواع ماهیان گرم آبی را تولید و به بازار عرضه می‌نمایند که تقریبآ حدود ۴۵ درصد تولید آبزیان پرورشی تولید در استان است که مبین جایگاه مهم آببندانها در تولید آبزیان پرورشی است.

کریم زاده در پایان از فعالیت ۵۶ قطعه آببندان در شهرستان جویبار در تولید آبزیان خبرداد و تصریح نمود:

دراین شهرستان ۱۷۸۰ هکتار آببندان با تولید حدود ۵۶۸۰ تن انواع آبزیان نقش مهمی را ازلحاظ اشتغالزایی ، تامین بخشی از پروتئین‌ جامعه و نیز درآمدزایی ایفا می‌نماید.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار