سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران در نشست با فرماندهان پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان تاکید نمود: نقش یگان حفاظت منابع آبزیان در اجرای طرح کمک به تکثیر آبزیان دریائی کلیدی و مهم است.

تاریخ: 09:55:31 1401/11/08 بازدید: 397
مدیرکل شیلات مازندران در نشست با فرماندهان پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان تاکید نمود: نقش یگان حفاظت منابع آبزیان در اجرای طرح کمک به تکثیر آبزیان دریائی  کلیدی و مهم است.

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران به اتفاق رئیس اداره حراست این اداره کل صبح روز شنبه ۸ بهمن ماه درنشست صمیمی و هم اندیشی با فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان، معاونین و فرمانده پایگاه‌های هشت گانه، در محل ستاد فرماندهی یگان در شهرستان بابلسر، وضعیت تجهیزات و امکانات و نیز محورهای ماموریت‌های یگان را مورد بررسی قراردادند.

دراین نشست هم اندیشی فرماندهان پایگاه‌ها گزارشی از وضعیت محل‌های ماموریتی حوزه خود را ارائه دادند ،سپس سرهنگ ملکی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان حفظ و حراست از منابع و ذخایر آبزیان استان را برای نسل‌های آتی ماموریت اصلی این یگان دانسته و گفت:

 نیروهای این یگان دراین راستا در چارچوب مقررات و قوانین در کنار تشکل‌های صیادی استان خواهند بود .

مدیرکل شیلات مازندران وجود امنیت کامل جامعه صیادی در صید آبزیان در دریای خزر را مرهون گشت‌های مهم این یگان در مبارزه با صیادان غیر مجاز برشمرد که دریا رابرای جامعه صیادی امن می‌نماید.

قاسم کریم زاده در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۹۵٪ آبزیان دریایی برای تخم ریزی به رودخانه‌های شیلاتی مهاجرت می‌نمایند از استقرار اکیپ‌های صید ماهیان مولد دررودخانه‌های شیلاتی از نیمه اسفندماه جاری خبرداد و نقش مهم یگان رادر اجرای طرح کمک به تکثیر نیمه مصنوعی ماهیان رودکوچ مهم و اساسی دانست و افزود: در آستانه مهاجرت ماهیان دریایی به رودخانه ها، یگان حفاظت منابع آبزیان باید تمرکز خود را برای انجام گشت‌های ماموریتی یگان در این زمینه متمرکز نماید تا بتوانیم شرایط مناسب و مهیا شدن نسبت به صید ماهیان مولد و استحصال تخم توسط مجریان طرح مذکور را فراهم نمائیم. 

کریم زاده در پایان از پشتیبانی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان در اجرای طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی تشکرنمود وبیان کرد:

پروژه پرورش ماهی در قفسهای دریایی یکی از پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت در سطح ملی و استانی است و از فرمانده یگان و پایگاه‌ها خواست در انجام گشت‌های دریایی درکنار مجریان این طرح بوده و همانند جامعه صیادی ،فعالیت این قشر زحمت‌کش را صیانت نمایند.

مدیرکل شیلات مازندران درپایان تصریح نمود شیلات مازندران درجهت تقویت یگان ، پیگیر تامین نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز خواهد بود.

 

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار