سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 29 اردیبهشت 1403

بازدید هیئت اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان از طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی در شهرستان جویبار

تاریخ: 09:12:34 1401/12/08 بازدید: 384
بازدید هیئت اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان از طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی در شهرستان جویبار

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران ، هیئت اقتصادی و تجاری کشور قزاقستان در ادامه اقامت در استان به اتفاق حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران و قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان عصر امروز یکشنبه ۷اسفند ماه از پروژه پرورش ماهیان درقفس دریایی مستقر درعمق دریای خزر در شهرستان جویبار بازدید نمودند.

کریم زاده در این بازدید در زمینه ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری شیلاتی بویژه در داخل دریا باستفاده از قفسهای دریایی گفت: در دریای خزر ظرفیت‌ها وپتانسیلهای مختلفی وجود دارد که با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان زمینه تولید ، اشتغال و در آمد را فراهم نمود.


وی درادامه دراین زمینه افزود: به غیر از ظرفیت‌های گردشگری ، صید وصیادی ،آبزی پروری درعمق دریا ( پرورش ماهی در قفس دریایی) با رویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریا محور یک فرصت مناسب و یک روش نوین آبزی پروری است که تولید آبزیان باکیفیت بالا و بازار پسند در این قفسها می‌تواند زمینه‌های رشد اقتصادی استان را فراهم نماید.

مدیرکل شیلات مازندران پرورش ماهی در قفسهای دریایی را ازجمله پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت برشمرد و تصریح نمود: دراستان مازندران ۸۴ فرصت سرمایه گذاری شیلاتی شناسایی شده که ۶۰ فرصت آن در بخش پرورش ماهی در قفسهای دریایی است که امیدواریم ماهیان با کیفیت و مطلوب تولیدی از این قفسها به بازار عرضه شود.

  وی در ادامه  ظرفیت هرقفس دریایی را تولید ۳۰ الی ۵۰ تن ماهی اعلام نمود و تصریح نمود :  پرورش ماهی در قفسهای دریایی یک فرصت مناسب شیلاتی برای سرمایه گذاری است.

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار