سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

برای اولین بار ماهیان قزل آلا پرورش یافته در استخرهای شالیزاری، از شهرستان آمل صید و وارد بازار شد

تاریخ: 16:53:44 1402/01/09 بازدید: 301
برای اولین بار ماهیان قزل آلا پرورش یافته در استخرهای شالیزاری، از شهرستان آمل صید و وارد بازار شد

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران، ظهر امروز چهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران و همچنین سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امورسرمایه گذاری واشتغال استانداری

مازندران ،سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل، صید ماهی قزل آلا در قفس در استخر‌های خاکی در روستای رستمداری آغاز و ماهیان تولید شده با این سیستم به بازار مصرف عرضه شد.

مدیرکل شیلات مازندران در بهره برداری و صید ماهیان این استخرها، این پروژه را از جمله اولین طرح‌های پرورشی ماهیان سردآبی با این سیستم دراستان دانست که در آن پرورش دهنده ماهی علاوه بر استفاده از اراضی در فصل کاشت برنج، استفاده مطلوب و مناسبی از اراضی بعد از برداشت شالی را با پرورش ماهی در قفس‌ها دارد ، این تولید کننده پس از برداشت برنج با آب بستن زمین شالیزاری اقدام به رهاسازی ۴۲ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در قفس به اوزان حداقل 80 الی ۲۵۰ گرم کرد.

 

وی بیان کرد: در یک دوره 4 تا 5 ماهه، ۲۶ تن ماهی پرورش داده شده در قفس را در وزن‌های مطلوب و بازار پسند ( حداقل ۵۰۰ و حداکثر ۸۰۰ گرم )برداشت و به طور مستقیم به فروش می‌رساند که ارزش اقتصادی این میزان تولید ۲/۹ میلیارد تومان می‌باشد . 

کریم زاده درخصوص تسهیلات حمایتی شیلات مازندران از این پروژه افزود:

به منظور حمایت از این سرمایه گذار و بهره بردار کوشا ( آقای دریا باری) مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار نامبرده قرار داده شد.

 

     او این پروژه شیلاتی را یکی از طرح‌های خوب و کوتاه مدت برای ارتقای بهره وری و دست یابی به شاخص رشد بهره وری ۲/۸ درصدی وشعار سال" رشد تولید" مورد تاکید مقام معظم رهبری برشمرد که تامین بخشی از پروتئین جامعه، درآمدزایی و ایجاد اشتغال از اهداف مهم اقتصادی آن محسوب می‌شود.

کریم زاده در ادامه کیفیت ماهیان تولیدی و صرفه جویی در هزینه‌ها و استفاده دو منظوره از اراضی شالیزاری را ازجمله شاخص‌های مهم این پروژه اعلام نمود که شیلات مازندران از سرمایه گذاری دراین طرحها حمایت خواهد کرد .

بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امورسرمایه گذاری واشتغال استانداری مازندران که در روز صید ماهی قزل آلا در این استخرها حضور داشت ، جایگاه شیلات مازندران رادر فعالیتهای شاخص اقتصادی استان بالا دانست و با تمجید از پشتکاری و همت پرورش دهنده ماهی قزل آلا در استخرهای شالیزاری ( آقای دریاباری ) ، توسعه و ترویج این سیستم پرورش آبزیان را به عنوان یک طرح الگویی و نمونه برای دست یابی به رشد بهره وری در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی مهم اعلام کرد و ضمن تاکید بر حمایت دولت از چنین طرح‌های تولیدی، توسعه و ترویج  آنرا را گام مهمی در جهت رشد اقتصادی و تحقق شعار" رشد تولید" برشمرد.

 

Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار