سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

برگزاری دوره آموزشی راهکارهای مناسب جهت کاهش اثرات خشکسالی در پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان محمودآباد

تاریخ: 13:59:14 1402/02/24 بازدید: 298

به گزارش روابط عمومی شیلات مازندران،  بهروز قدمپور رئیس گروه ترویج شیلات مازندران در حاشیه برگزاری دوره آموزشی راهکارهای مناسب مدیریت تولید ماهیان گرمابی در بحران خشکسالی که روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ در سالن جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد برگزار گردید گفت:  با توجه به موضوع مهم خشکسالی و بحران کم آبی در سال جاری این اداره با همکاری اداره شیلات شهرستان های محمودآباد و نور اقدام به برگزاری دوره آموزشی فوق نموده است. که در این دوره مطالبی در خصوص محاسبه حجم استخرها یا منابع آبی، میزان و درصد رهاسازی، محاسبه چگونگی تغذیه، نوع و میزان غذای مصرفی، انواع هوادهی، موارد بکارگیری و محاسبه کود دهی و زمان کود دهی به استخرها ارائه گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: امید است آبزی پروران با مدیریت و ارائه روش های نوین پرورش ماهی و همچنین استفاده از سیستم های متراکم و نیمه متراکم همراه با دانش مناسب حداکثر تولید را از حداقل آب بدست آوردند.

 شایان ذکر است در این دوره تعداد  ۲۵ نفر از آبزی پروران منطقه نورو محمودآباد و نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی توسط مدرس دوره جناب آقای دکتر رمضان نژاد آموزش های لازم را کسب نمودند

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار