سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران : تکثیر و رهاسازي بچه ماهیان در رودخانه های شیلاتی اقدام مهم و استراتژیک شیلات استان است.

تاریخ: 16:44:07 1402/03/01 بازدید: 113
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران :  تکثیر و رهاسازي بچه ماهیان در رودخانه های شیلاتی اقدام مهم و استراتژیک شیلات استان است.

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران دکتر خیریانپور این مطلب را صبح امروز دوشنبه ۱ خرداد ماه در مراسم افتتاح و رها سازی میلیونها قطعه بچه ماهی خاویاری و سفید در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری اعلام نمود و با تشکر از مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان در این راستا گفت: در خصوص مطالبات جامعه صیادی در زمینه شمولیت قانون سخت و زیان آور بودن شغل صیادی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تصمیمات حمایتی خوبی اتخاذ شد که امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات آنان را مرتفع سازیم.

وی در ادامه از حمایت دولت در توسعه آبزی پروری در سطح استان خبرداد و افزود:

در صدد تشکیل کمیته ویژه توسعه آبزی پروری در استانداری با محوریت شیلاتی هستیم تا بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنان سطح تولید آبزیان را از ۱۱۵ هزار تن کنونی به ۱۲۰ هزارتن برسانیم و این ظرفیت در سطح استان وجود دارد و قابل دست یابی است و ما در این راستا همه گونه کمک تسهیلاتی را از سرمایه گذاران خواهیم نمود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی وگردشگری استانداری مازندران ‌سهم بخش کشاورزی و ازجمله شیلات رادر ایجاد اشتغال مهم برشمرد و اظهار کرد:

درکنار ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری متعدد در استان ، توسعه آبزی پروری یکی از مواردی است که باید روی آن تمرکز نمود و زنجیره ارزش راهبردی تولید را در این مسیر مورد توجه قرار داد .

خیریانپور در پایان انتخاب قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران را به عنوان مدیرکل نمونه شیلات کشورتبریک گفت و تصریح نمود:

بی شک اهتمام مجدانه و مدبرانه مدیریت عالی شیلات استان که ما امروز نتایج این تلاش‌ها را در تکثیر حدود ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهیان سفید و خاویاری و آزاد می بینیم ، افق های روشنی را در فعالیت‌های شیلاتی در آینده شاهد خواهیم بود.

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار