سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران : یگان حفاظت منابع آبزیان از سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفسهای دریایی حمایت خواهد کرد

تاریخ: 09:32:36 1402/04/01 بازدید: 220
مدیرکل شیلات مازندران :  یگان حفاظت منابع آبزیان از سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفسهای دریایی حمایت خواهد کرد

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران صبح امروز پنجشنبه اول تیرماه ۱۴۰۲ درجلسه هم اندیشی با فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان و فرماندهان پایگاه‌های هشت گانه در پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان ساری وضعیت عملکرد سال گذشته و سه ماهه سال جاری ماموریتی آنان را مورد بررسی قرار دادند.

دراین نشست مدیرکل شیلات استان از تلاش‌های نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان در حراست از منابع و ذخایر آبزیان تشکر نمود و گفت:

خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین شیلات استان ، یگان حفاظت منابع آبزیان استان، نیروی انتظامی و همچنین دستگاه قضایی وجود دارد که تداوم و توسعه این تعامل، بدون تردید اتفاقات خوبی برای صید و صیادی و ذخایر آبزیان رقم خواهد زد.

کریم زاده ، حفاظت و حراست از منابع آبزی در چارچوب دستورالعمل های ابلاغ شده در کنار انجام اقدامات حقوقی لازم جهت جلوگیری از صید غیرمجاز را وظایف اصلی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات دانست و افزود:

استان مازندران با ۲ بندر صیادی و فعالیت ۴۴ فروند شناورصیادی کیلکا گیر ، ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره و جمعیت بیش از ۴هزار نفرصیاد، سالانه ۱۵ الی ۲۰ هزار تن انواع آبزیان را صید و روانه بازار مصرف می نمایند که نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی در سال‌های اخیر تصریح نمود:

 حفاظت ازسرمایه‌گذاری شیلاتی در ساحل و دریا با خود رونق اقتصادی استان را بهمراه خواهد داشت و دراین راستا یگان حفاظت منابع از سرمایه گذاران طرح مذکور در دریا حمایت خواهد کرد.

دراین نشست فرمانده و نیروهای این پایگاه موضوعات مختلف حوزه ماموریتی را با مدیرکل شیلات استان در میان گذاشته که کریم زاده در این راستا دستورات لازم را صادر کردند.

 

سرهنگ ملکی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان هم به نقش مهم یگان حفاظت منابع آبزیان در جلوگیری از صید‌های غیر مجاز، حفاظت از صیدگاه‌ها و گونه‌های با ارزش دریایی ، برخورد قانونی با متخلفان صید و کسانی که حیات آبزیان دریایی را به مخاطره می‌اندازند پرداخت و گزارشی از عملکرد یگان در سال گذشته و سه ماهه سال جاری را ارائه کردند.

خشایار نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران پره استان هم گفت:

 تعامل و همکاری بسیار خوبی بین سه محور شیلات استان ، یگان حفاظت منابع و اتحادیه تعاونیهای صیادی پره استان وجود دارد ،وی درادامه از تلاش‌های نیروهای این یگان در جهت فراهم نمودن شرایط مطلوب برای صیادان قانونی تقدیر و تشکر نمود.

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار