سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 28 اردیبهشت 1403

طرح جامع رسانه اي در خوزه شيلات تدوين شود

تاریخ: 08:28:04 1402/05/23 بازدید: 146
طرح جامع رسانه اي در خوزه شيلات تدوين شود
معاون وزير و رييس سازمان شيلات: با هدف اقناع سازي رسانه ها در معرفي مباحث تخصصي و كارشناسي شيلات، طرح جامع رسانه اي به همراه بسته پيوست كوتاه مدت و ميان مدت تدوين شود.
 

 

 
به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، در نشست هم انديشي اقدامات رسانه اي حوزه شيلات با مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي كه باحضور معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران، معاونان و مديران روابط‌عمومي سازمان، سرپرست مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهادكشاورزي، مشاور و اعضاي اتاق فكر و شوراي اطلاع رساني وزارت متبوع برگزار شد تشكيل شوراي اطلاع رساني در مجموعه جهاد كشاورزي مورد تاكيد قرار گرفت.
معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران با اعلام آن كه حيات و بقاء و تمدن بشريت در آب است گفت: براي توليد آبزيان به ردآبي معادل 400 تا 900 ليتر نياز است در حالي كه براي توليد يك كيلوگرم گوشت قرمز رد آبي معادل 15 هزار و 500 ليتر نياز است. 
سيدحسين حسيني افزود: توليد آبزيان در اراضي لم يزرع امكان پذير است و توسعه سواحل مكران، ايجاد خانه هاي مولد، محروميت زدايي در حوزه روستايي، صدور كارشناسي مجوزها و غيره برخي برنامه هاي مورد تاكيد سازمان شيلات است.
وي خاطرنشان كرد: بزرگترين توليد كننده آبزيان در جهان كشور چين است كه سهم صيدي معادل 15 درصد دارد. رويكرد سازمان شيلات نير حركت به سمت آبزي پروري است.
وي ادامه داد: با نگاهي دقيق و كارشناسي در حوزه ارزيابي ذخاير شيلاتي خواهيم توانست قدرتمندتر از قبل فعاليت داشته باشيم.
حسيني با اعلام آنكه تامين ٢٥ درصد پروتئين مصرفي سفره مردم توسط بخش شيلات تا افق 1411 محقق مي شود گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا افق ذكر شده 25 درصد پروتئين مصرفي سفره مردم از طريق آبزيان تامين مي شود.
وي افزود: ارزان سازي آبزيان در دستور كار است و در اين زمينه اقدامات رسانه اي و كارشناسي دقيقي بايد به انجام برسد و روابط عمومي ها مي توانند لايه هاي مختلف اين مسئله را موشكافي كنند.
وي تاكيد كرد: كمك رسانه اي صداو سيما در معرفي غذاي آبزي سالم براي مردم بسيار اثر بخش خواهد بود و اميد است فرهنگ سازي در اين زمينه بيشتر شود.
حسيني در خصوص تيلاپيا نيز گفت: در 114 كشور دنيا 2/6 ميليون تن تيلاپيا توليد مي شود كه لازم است رسانه ها با توجه به اقدامات كارشناسي انجام شده براي حل معضلاتي كه در اين حوزه وجود دارد همكاري هاي بيشتري داشته باشند.
 
وي پيشنهاد داد طرح جامعي كه شامل بسته پيوست رسانه اي كوتاه مدت و ميان مدت باشد تهيه شود تا بدين ترتيب بتوان موضوعات مدنظر سازمان شيلات و حلقه هاي مفقوده را از اين طريق پيگيري كرد.
 
پيوست رسانه اي مديريت شود
 
سرپرست مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي  در اين جلسه به جهاد تبيين اشاره كرد و گفت: اعتماد و اميد از كلان پروژه هاي دولت است و اقدامات شاخص و سياست هاي رسانه اي لازم در اين زمينه به انجام خواهد رسيد.
فاطمه زارعان افزود: براي هر پروژه، پيوست اطلاع رساني بايد تعريف شود كه تامين اعتبارات از دغدغه هاي اين بخش محسوب مي شود.
وي ادامه داد: تشكيل شوراي اطلاع رساني در مجموعه بسيار موثر است و در ماده 15 ضوابط بودجه سال 1402 نيز ديده شده است.
وي همچنين گفت: در بند چ ماده 37 قانون احكام دائمي برنامه توسعه كشور نيز فرصت هاي خوبي در اين زمينه وجود دارد.
زارعان با اعلام آنكه پيوست رسانه اي بايد مديريت شود ادامه داد: در معاونت سياسي صدا و سيما، شيلات در ميز كشاورزي بايد شركت فعال داشته باشد.
وي تاكيد كرد: اخبار و اطلاعات بايد عامه پسند باشد و شوراي اطلاع رساني در اين زمينه هر چه سريع تر تشكيل شود.
زارعان تداوم جلسات تخصصي را خواستار شد و افزود: كارگروهي براي افزايش اخبار مربوط به شيلات تشكيل شده و مباحث راهبردي دنبال شود.
گفتني است اين نشست با هدف ارتباط بيشتر و موثرتر براي اقدامات رسانه اي در حوزه شيلات با مركز روابط و اطلاع رساني وزارت متبوع برگزار شده است و مديران دو مجموعه به بررسي موضوعات تخصصي و تبادل نظر پرداختند.
پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار