سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 29 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات استان مازندران در جلسه تبیین برنامه ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه پرورش ماهی در قفسهای دریائی دربابلسر تاکید کرد: درسال جاری تعداد قفسهای دریائی بیشتری نسبت به سنوات گذشته در دریا در استان ماهیدار و درمدار تولید آبزیان قرار خواهند گرفت.

تاریخ: 13:49:57 1402/08/23 بازدید: 131
مدیرکل شیلات استان مازندران در جلسه تبیین برنامه ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه پرورش ماهی در قفسهای دریائی دربابلسر تاکید کرد: درسال جاری تعداد قفسهای دریائی بیشتری نسبت به سنوات گذشته در دریا در استان ماهیدار و درمدار تولید آبزیان قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومي شیلات استان مازندران ،صبح امروز سه شنبه ۲۳ آبانماه جلسه بررسی آخرین اقدامات ستادی و شهرستانی شیلات استان درزمینه پرورش ماهی در قفسهای دریائی با حضور معاونین ، روسای ستادی دومعاونت تخصصی صیدو صیادی و آبزی پروری ،فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان و فرماندهان پایگاهها و با ریاست دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران درسالن اجتماعات شهید سپهبد سردار سلیمانی دربابلسر برگزار شد. 

دراین جلسه پس از ارائه گزارش پیشرفت امور مربوط به پرورش ماهی در قفسهای دریائی توسط معاونت‌ها، ادارات شیلات شهرستان‌ها و فرمانده یگان و پایگاهها ،دکتر کریم زاده با اشاره به نزدیک شدن زمان استقرار قفسها و ماهیدار کردن آنها گفت:

پرورش ماهی درقفسهای دریایی یکی از پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسؤلان کشور ، وزیر محترم جهاد کشاورزی و معاون محترم وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار محترم استان مازندران است ،لذا لازم است همه ما در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و تامین امنیت غذایی، باید از نگرش بهره برداری صرف صید وصیادی دریای خزر عبور کرده و با توجه به محدودیت زمین و آب در منابع آبهای داخلی باید از محیط دریا ، ضمن استفاده تفریحی - توریستی ، برای پرورش ماهی با نگاه پرورش آبزیان اقتصاد دریا پایه بهره برد.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به نام " رشد تولید و مهار تورم " از سوی مقام معظم رهبری افزود:

درسال گذشته ۱۵ قفس در سطح استان دردریا ماهیدار شده که بیش از ۴۶۰ تن ماهی را تولید و به بازار عرضه نمودند و درسال جاری با پیگیریهای متعدد و برگزاری چندین جلسه و نشست با سرمایه گذاران پیش بینی می‌شود در صورت فراهم بودن تمامی شرایط، تعداد قفسهای دریایی به دوبرابر افزایش یابد.

کریم زاده به اهمیت حضور تشکل‌های صیادی پره با توجه به تجربیات صیدو صیادی آنها در دریا اظهار کرد:

درسال گذشته تعداد۴ تعاونی صیادی پره برای اولین بار بین استان‌های شمالی در طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی سرمایه گذاری نمودند و با توجه جلسات هم اندیشی که طی چندین نوبت با آنان صورت گرفته پیش بینی می شود امسال تعداد آنها به سه برابر برسد .

مدیرکل شیلات استان مازندران در پایان درخصوص تامین امنیت سرمایه گذاران طرح پرورش ماهی درقفسهای دریایی تصریح نمود:

با توجه به عقد تفاهمنامه فی مابین سازمان شیلات ایران و دریابانی کشور ، با انجام گشت های مشترک دریایی نسبت به تامین امنیت سرمایه گذاران اقدام توسط این یگان دریایی اقدام خواهد شد.

 

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار