سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران : تحولات بزرگ اقتصادی استان با آبزی پروری به راحتی محقق می شود.

تاریخ: 18:25:46 1402/10/07 بازدید: 120
استاندار مازندران :  تحولات بزرگ اقتصادی استان با آبزی پروری به راحتی محقق می شود.

سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ در آیین ماهی دار شدن ۱۲ قفس دریایی که با حضورمعاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ، مدیرکل شیلات استان ، در شرکت تعاونی صیادی پره شهید قریشی منطقه ساحل لاریم شهرستان جویبار برگزار شد با اعلام مطلب فوق گفت :

 بازار صادرات محصولات شیلاتی مازندران فراهم است، اما سهم مازندران در تامین مواد پروتئینی دریایی کشور روسیه که سالانه پنج میلیارد دلار فقط در این بخش واردات دارد، بسیار اندک است.

وی در ادامه افزود: در حالی خاویار و گوشت ماهی خاویاری مازندران به عنوان مهمترین و کیفی ترین محصولات شیلاتی در سبد غذایی بسیاری از خانواده های کشورهای دنیا قرار دارد که سهم استان در این بخش هم بسیار اندک است.

استاندار مازندران مردمی سازی اقتصاد کشور را رویکرد جدی دولت سیزدهم دانست.

حسینی پور با بیان این که مشکلات اقتصادی و سخت و زیان آورد بودن شغل صید و صیادی مورد اهتمام دولت سیزدهم قرار گرفته است، بیان داشت:صیادان مازندران در حالی قشر ضعیف جامعه شناخته می شوند که فقط می توان با هدف گذاری صادرات آبزیان به یک کشور روسیه بیشترین درآمد را برای این قشر ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: حمایت از جامعه صیادی و آبزی پروری مازندران مورد تاکید دولت است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در بخش زمین ساحلی برای آبزی پروری دریایی باید در برنامه ریزی شود، گفت: فعالیت مهم دیگر در بخش شیلات حضور شرکت های دانش بنیان شیلاتی در مازندران است.

حسینی پور بر لزوم نوسازی تجهیزات شیلات مازندران تاکید کرد و گفت: باید از تفکرات سنتی عبور کنیم، فعالیت اقتصادی کشاورزی با هدف مردمی کردن اقتصاد مازندران باید وارد بازار بورس شود.

استاندار مازندران با بیان این که سواحل دریای مازندران ظرفیت ایجاد یکهزار قفس پرورش ماهی را در دریا دارد، گفت : بازار صادرات محصولات کشاورزی به خصوص شیلاتی مازندران در کشور روسیه فراهم است.

وی در پایان تصریح نمود: 

تحولات بزرگ اقتصادی استان با آبزی پروری به راحتی محقق می شود.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار