سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در نشست صمیمی با تشکل‌های صیادی کیلکاگیر استان در بابلسر تاکید کرد: تشکل‌های صیادی کیلکاگیر از زیر ساخت‌های بهتری برای سرمایه گذاری در طرحهای پرورش ماهی در قفسهای دریایی برخوردار هستند.

تاریخ: 17:40:30 1402/10/21 بازدید: 117
دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در نشست صمیمی با تشکل‌های صیادی کیلکاگیر استان در بابلسر تاکید کرد: تشکل‌های صیادی کیلکاگیر از زیر ساخت‌های بهتری برای سرمایه گذاری در طرحهای پرورش ماهی در قفسهای دریایی برخوردار هستند.

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران، امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در نشست هم اندیشی با هیات مدیره ها و اعضای تشکل‌های صیادی کیلکای استان در محل سالن جلسات این اتحادیه در شهرستان بابلسر ، در یک فضای صمیمی آخرین وضعیت این قشر زحمتکش تولید را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دراین نشست پس از تبادل نظر حاضرین در جلسه ، مهندس مهرداد قلی پور مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران کیلکای استان گزارشی از وضعیت صید ، درآمد و نیز پیگیرهای های مربوط به مطالبات جامعه صیادی و مسائل  و موضوعات بندرصیادی شهرستان بابلسر و امیر آباد را ارائه دادند و از مدیرکل شیلات استان مازندران که فرصت برگزاری این نشست را فراهم نمودند تقدیرو تشکر کردند.

درادامه دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به وجود دو بندر صیادی درشهرستانهای بابلسر و امیر آباد بهشهر و فعالیت ۴۴ فروند شناور صیادی کیلکا گیر در استان با جمعیت حدود ۴۰۰ نفر صیاد گفت:
بنادر صیادی استان یکی از بنادر مهم شیلاتی است که سالیانه حدود ۱۰ الی ۱۵ هزارتن انواع ماهیان کیلکا پس از صید در دریا دراین دو بندر تخلیه و به کارخانجات و صنایع شیلاتی استان ارسال می شود که ارزش اقتصادی این میزان صید ساليانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه افزود: بنادر شیلاتی استان دارای موقعیت و کاربرد چند منظوره : محل استقرار شناورهای صیادی کیلکا گیر، شناورهای تفریحی- توریستی و نیز اسکله پشتیبانی طرح پرورش ماهی در قفسهای دریایی است که در حال حاضر اسکله درحال ساخت در بابلسر پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی را دارد که با تهیه و نصب تجهیزات تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص اعتبارات این بندر اظهار نمود: در سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان (سال۱۴۰۰) مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه تصویب شده ، ضمن اینکه درسال جاری مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان شیلات ایران و۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات استانی برای لایروبی دهانه و مسیر تردد شناورهای صیادی کیلکا گیر تخصیص یافته که با انتخاب پیمانکار با لایروبی مصب رودخانه بابلرود مشکل تردد شناورها مرتفع گردید.

وی همچنین از ضرورت نیاز به ۱۱ میلیارد تومان دیگر جهت تکمیل پروژه گفت و افزود : امیدواریم با تامین اعتبارات فوق پروژه به مرحله بهره برداری کامل برسد.

کریم زاده با اشاره به شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شیلاتی در استان از جمله پرورش ماهی در قفسهای دریایی تصریح نمود:
تشکل‌های صیادی کیلکای استان به دلیل برخورداری از دوبندر صیادی بابلسر و امیر آباد و اسکله های صیادی که می توانند به عنوان سایت پشتیبانی از قفسهای دریایی عمل نمایند، مجهز بودن به ۴۴ فروند شناور صیادی ، نیروهای با تجربه و دریا دیده ، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در طرحهای پرورش ماهی درقفسهای دریایی هستند و دراین راستا شیلات استان مازندران همواره از آنان در تمامی مراحل و فرآیند اخذ مجوزها حمایت خواهد کرد و آنان در این زمینه در اولویت خواهند بود.
مدیرکل شیلات استان مازندران در پایان تصریح نمود:
بی شک با ورود تشکل‌های صیادی کیلکا گیر به سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی درقفس های دریایی تحول شگرف در تولید آبزیان و جهش بزرگی در رشد تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تقویت اقتصاد دریا محور صورت خواهد گرفت.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار