سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

بازدید معاون هماهنگی اموراقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از پروژه‌ شیلاتی پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بابلسر

تاریخ: 20:12:36 1402/12/18 بازدید: 111
بازدید معاون هماهنگی اموراقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از پروژه‌ شیلاتی پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بابلسر

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، در راستای بیست و سومین سفر شهرستانی استاندار مازندران به شهرستان بابلسر ، بعدازظهر امروز جمعه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ ، دکتر حسن خیریانپور معاون هماهنگی اموراقتصادی و گردشگری استاندار مازندران به اتفاق دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران، دکتر بخشی مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری ، دکتر باقری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان از پروژه‌ شیلاتی پرورش ماهیان خاویاری آقای محمد جانپور در منطقه میرود شهرستان بابلسر بازدید کردند.

دراین بازدید دکتر کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در خصوص ظرفیتهای آبزی پروری بویژه بخش خاویاری گفت:

 در سطح استان مازندران حدود ۳۸۰۰ واحد آبزی پروری فعالیت دارند که درسال جاری(۱۴۰۲) بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع آبزیان پرورشی را تولید و به بازار عرضه نمودند که این میزان تولید ۳ هزار تن فراتر از برنامه تعهدی ابلاغی رشد اقتصادی ۸ درصدی سال جاری ( ۱۰۲ هزارتن ) بوده است ، ضمن اینکه نسبت به میزان تولید سال قبل رشد ۱۰ هزار تني ( ۱۱ درصد) داشته است.

وی در ادامه به نقش مهم و ممتاز بخش پرورش ماهیان خاویاری اشاره نمود و اظهار داشت :

در سطح استان ۳۹ واحد پرورش ماهیان خاویاری فعالیت می نمایند که تلاشگران این عرصه توانستند ۲۵۸۲ تن ماهیان خاویاری پرورشی را تولید نمایند.

وی توسعه طرحهای شیلاتی بویژه گونه پرورش ماهیان خاویاری را در تحقق رشد تولید آبزیان و ارز آوری و بهبود شاخص فعالیتهای اقتصادی استان بسیار موثر دانست و یکی از برنامه های توسعه ای اداره کل شیلات استان اعلام کرد .

دکتر خیریانپور معاون هماهنگی اموراقتصادی وگردشگری استاندار مازندران هم از برند بودن و معروفیت خاویار ایران در سطح جهانی گفت و افزود:

گونه ماهیان خاویاری یکی از ارزشمند ترین آبزیان اقتصادی هستند که علاوه بر خاویار آن که معروفیت جهانی دارد ، بسیاری از مشتقات آن هم قابلیت صادرات دارد و با توجه به پایانه صادراتی شیلاتی در حال ساخت در استان و بهره برداری آن ، تحول چشمگیری در صنعت پرورش ماهیان خاویاری ایجاد خواهد شد. 

 

 

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار