سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403

مدیرکل شیلات مازندران در جلسه شورای مدیران سازمان شیلات ایران گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳۰ هزار تن انواع آبزیان تولید و به بازار عرضه شده است.

تاریخ: 18:44:22 1402/12/21 بازدید: 116
مدیرکل شیلات مازندران در جلسه شورای مدیران سازمان شیلات ایران گفت:  در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳۰ هزار تن انواع آبزیان تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش روابط عمومي شیلات مازندران، جلسه شورای مدیران سازمان شیلات ایران صبح امروز با رياست مهندس حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و معاونین و مدیران ستادی و مدیران کل شیلات استانها با دستور ارائه عملکرد سال ۱۴۰۲ برگزار شد که دراین جلسه مدیران شیلات استانها بصورت وبیناری عملکرد سال جاری را برای حاضرین در جلسه بیان کردند .

دکتر قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران طی گزارش جامع از فعالیتهای شیلاتی استان از رشد ۱۳٪ تولیدات آبزیان استان در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت:

 با برنامه ریزی و مدیریت امور و با همت جهادی تلاشگران عرصه شیلاتی استان مازندران توانستیم  حدود ۱۳۰ هزار تن انواع آبزیان پرورشی و دریایی را تولید و به بازار عرضه نماییم که این میزان تولید نسبت به سال قبل رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

وی ارزش اقتصادی این میزان تولید را ۱۴ هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود:

از لحاظ ارزش اقتصادی هم شاهد رشد ۵۶٪ نسبت به سال قبل هستیم.

 

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه براساس برنامه رشد ۸درصدی ، شیلات مازندران توانسته ۹۹٪ برنامه ابلاغی را محقق نماید ، اظهار داشت:

شیلات مازندران با ۴۸ واحد پرورش خاویاری توانسته۵۲٪ گوشت و ۴۸٪ خاویار پرورشی کشور را به تنهایی تولید و عرضه نماید که نشان از جایگاه مهم شیلات استان در توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور است.

کریم زاده در تبیین بخش دیگری از عملکرد این اداره کل درسال جاری به موضوع عملکرد حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان پرداخت و تصریح نمود:

با تلاش و همت نیروهای متخصص دو مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجائی ساری و شهید باهنر کلاردشت درسال ۱۴۰۲ توانستیم ۸۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهی شامل : ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، ۲۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپور، ۲۲۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری و ۱۲۰ هزار قطعه بچه ماهی آزاد دریای خزر را تکثیر و در ۳۰ رودخانه مهم شیلاتی رهاسازي نماییم ، ضمن اینکه با کمک تشکل‌های صیادی پره هم حدود ۲۹ میلیون قطعه بچه ماهی را در قالب طرح کمک به تکثیرطبیعی آبزیان دریایی تکثیر و در دریا رها سازی نمودیم.

کریم زاده در همین راستا از حمایت‌های ویژه معاون محترم وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و نیز استاندار محترم مازندران در جهت کمک به احیای ۲۱۴ استخر مرکز بازسازی ذخائر آبزیان شهید باهنر کلاردشت تشکر کرد و افزود:

در مجموع برای مرمت ، بازسازی و نگهداری ۲۱۴ استخر این مرکز ۳/۴ میلیارد تومان هزینه شده است که در این فضا توانستیم ۱۲۰ هزار قطعه بچه ماهی نادر و کمیاب آزاد ماهی دریای خزر را تکثیر و با حضور مسولان در رودخانه های مهم شیلاتی رهاسازي نماییم و انشالله این روند در سال آتی نیز ادامه خواهد یافت .

  مدیرکل شیلات مازنداران در پایان از صادرات محصولات شیلاتی به خارج از کشور گفت و اظهار داشت:

در سال جاری در مجموع ۶۴۵۰ تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش ۷/۷ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی ۱۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

 

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار