سال 1402: مهار تورم، رشد تولید

English امروز: جمعه 28 اردیبهشت 1403

 جلسه بررسی روند طرح کمک به تکثیر طبیعی دراداره کل شیلات استان مازندران

تاریخ: 11:30:44 1403/02/13 بازدید: 100
 جلسه بررسی روند طرح کمک به تکثیر طبیعی دراداره کل شیلات استان مازندران

به گزارش روابط عمومی شیلات استان مازندران، جلسه بررسی روند طرح کمک به تکثیر طبیعی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با ریاست دکترقاسم کریم زاده مدیرکل شیلات استان مازندران و با حضور مهندس نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی پره استان مازندران، معاونین و کارکنان شیلاتی در دفتر مدیر کل شیلات در بابلسر برگزار گردید.


مدیرکل شیلات استان مازندران با اعلام این مطلب که یکی از برنامه های مهم شیلات استان ،توسعه طرح کمک به تکثیرطبیعی آبزیان دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور است، گفت : طول سواحل دریای خزر حدود ۸۷۳ کیلومتر می باشد که ۴۸۷ کیلومتر  آن متعلق به استان مازندران می باشد که در این فضا ۱۱۴ تشکل صیادی در سه بخش ماهیان استخوانی، کیلکا و خاویاری با بیش از ۴۰۰۰ نفر بطور مستقیم در طول سال مشغول فعالیت صید و صیادی می باشند و از این طریق بخشی از پروتئین جامعه تامین می گردد.


وی درادامه افزود: اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان ،توسعه پایدار صید وصیادی را بدنبال دارد و این طرح در دولت مردمی سیزدهم توسعه یافته است.



قاسم کریم زاده اظهار داشت : طبق برنامه ریزی انجام شده طرح کمک به تکثیرطبیعی در قالب سه محور با مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان شامل احداث استخر در اراضی ۴۵ جایگاه‌های تعاونی‌های صیادی پره، ساخت استخر در مجاورت ۴ رودخانه مهم شیلاتی و اجرای طرح حفاظتی کمک به مهاجرت آبزیان دریایی رود کوچ به مناطق بالادست ۱۱ رودخانه انجام شد.

مدیر کل شیلات استان مازندران در پایان تصریح کرد: با اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی و بویژه حفاظت از رودخانه های مهم شیلاتی که در دستور کار این اداره کل قراردارد ، پیش بینی می شود در طرح کمک به تکثیر طبیعی در جهت حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر تولید بچه ماهی سفید مطلوبتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

پیوست: دانلود
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left

سایر اخبار